Όσα αρνητικά συναισθήματα και να νιώσουμε για
αυτά που είπε ο πρόεδρος των αυστριακών
σιδηροδρόμων Κρίστιαν Κέρν σε συνέντευξή του σε αυστριακό περιοδικό δεν φτάνουν
για να μας κάνουν να ξεχάσουμε ή να μην λάβουμε υπόψη την αξία ενός
σιδηροδρομικού φορέα στην χωρά μας και ο ρόλος που μπορεί να παίξει.
Ο
Ελληνικός σιδηρόδρομος δυστυχώς
δεν βρέθηκε στο στόχαστρο νεοφιλελεύθερων
πολιτικών σήμερα και φυσικά δεν βρέθηκε στην σημερινή κατάσταση από κάποιο
λάθος της στιγμής. Πολιτικές όπως το σπάσιμο σε διαφορετικές εταιρίες που
δημιουργούσαν λειτουργικά και οικονομικά προβλήματα , τα έργα υποδομής που ποτέ
δεν τελείωναν και κόστιζαν διπλά και τριπλά ,
οι « παράνομες » επιχορηγήσεις και η εποχή Χατζηδάκη , ο περίφημος νόμος 3891/2010 που διέλυσε ότι
είχε απομείνει οδήγησαν ένα μέσο στην απαξίωση .
Επίσης
καμία κυβέρνηση που πέρασε αλλά και αυτή που ήρθε δεν έχουν σχέδιο για την
παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας στο οποίο όπως σε όλα τα κράτη που έχουν
αναπτυγμένες οικονομίες, ο σιδηρόδρομος
αποτελεί τον πρωταγωνιστή . Σήμερα ένα λόγος περισσότερο , όταν υπάρχει τέτοια
ύφεση και ψάχνουμε αναπτυξιακά εργαλεία . Όμως δεν γνωρίζω κατά πόσο τα
μνημόνια αφήνουν περιθώριο για ανεξάρτητες πολιτικές . Αυτό όμως που γνωρίζουμε
είναι ότι τόσα χρόνια ευνοήθηκαν οι
οδικές μεταφορές .
Το
ασφαλέστερο, το πιο οικονομικό, οικολογικό μαζικό μέσο μεταφοράς λοιδορείτε εδώ
και χρόνια και όχι άδικα . Οι δυνατότητες που έχει είναι μεγάλες και στην
πραγματικότητα αυτές είναι που άλλους ενοχλούν και δεν το αφήνουν να
αναπτυχτεί, και άλλους τους κάνει να το θέλουν . Ο χάρτης των εμπορικών οδών
παγκόσμια έχει αλλάξει . Η Ελλάδα αποτελεί σταυροδρόμι και πυλώνα για τις
μεταφορές . Απλά με ένα μικρό παράδειγμα·
ένα τρένο ίσον σαράντα νταλίκες πολλές φορές .
Η
μεγάλη προίκα όμως των Ελληνικών σιδηρόδρομων πέραν των άλλων δεν είναι παρά το
έμψυχο δυναμικό τους. Σιδηροδρομικοί κάθε ειδικότητας που γνωρίζουν και
εγγυώνται την λειτουργία του. Χωρίς αυτούς,
χωρίς το φιλότιμο, την αυταπάρνηση την γνώση και εμπειρία τους ο σιδηρόδρομος σήμερα θα είχε κλείσει ( το
προσωπικό στην κυκλοφορία, στην έλξη, στην κίνηση, οι τεχνίτες κ.α ).
Όσο και
κάποιοι να θέλουν να ισοπεδώσουν το σιδηρόδρομο , όσο και κάποιοι να θέλουν να
απαξιώσουν την σημασία του για υποκειμενικούς λόγους , θα βρίσκουν μπροστά τους, τους
σιδηροδρομικούς και την κοινωνία που αγάπησε και αγαπά το τρένο, θα βρίσκει
τους λάτρες φίλους του να θυμίζουν ότι αυτό το ιστορικό μέσο έχει ρόλο να
παίξει και δεν χαρίζεται. Εξάλλου το τρένο στην Ελλάδα είναι ένας « ζωντανός »
οργανισμός και μπορεί να αναρρώσει υπό
δημόσιο έλεγχο , ενιαίος και με κοινωνικό χαρακτήρα. Η αξία του είναι
ανεκτίμητη .
Καραδήμας Χαράλαμπος
Αντιπρόεδρος ΠΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου