Η ΠΟΣ εκφράζει τη διαφωνία της με το κατατεθέν νομοσχέδιο
του Υπουργείου Μεταφορών και τις διατάξεις που αφορούν τις σιδηροδρομικές
μεταφορές όπως αυτές
περιγράφονται στα άρθρα 85 ως 98.
Με το νομοσχέδιο παρέχεται η δυνατότητα σε τρίτους να
αναλαμβάνουν καθήκοντα διαχειριστή υποδομής του δικτύου ή μέρους του δικτύου.
Επί της ουσίας είναι το μοντέλο που είχε επιβληθεί από την Θάτσερ στους
βρετανικούς σιδηροδρόμους και οδήγησε σε σωρεία σιδηροδρομικών ατυχημάτων.
Σήμερα οι βρετανικοί σιδηρόδρομοι βρίσκονται και πάλι υπό κρατικό έλεγχο. Επίσης
με το νομοσχέδιο προβλέπεται ότι το
τυχόν πλεονάζον προσωπικό της ΕΕΣΣΤΥ θα ενταχθεί στο άρθρο 91 του ν.4172/2013
(κινητικότητα) και όχι την επιστροφή του στον ΟΣΕ. Παράλληλα προβλέπεται η
ανάθεση έργου από την ΕΕΣΣΤΥ σε τρίτους.
Υπάρχουν και κάποια θετικά στο νομοσχέδιο όπως η δυνατότητα
στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανάπτυξης συμπληρωματικών οδικών μεταφορών, η ανάθεση στην
ΤΡΑΙΝΟΣΕ των ΥΔΥ για μια ακόμη πενταετία (μέχρι το 2018) καθώς και η ανάθεση
συντήρησης του τρχαίου υλικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για δέκα χρόνια στην ΕΕΣΣΤΥ.
Το νομοσχέδιο αναφέρεται και στο θέμα της πιστοποίησης των
μηχανοδηγών.
Η ΠΟΣ παρακολουθεί τις εξελίξεις και έχει ζητήσει συνάντηση
με τον αρμόδιο Υπουργό προκειμένου να αναπτύξει τις απόψεις της για το κατατεθειμένο
νομοσχέδιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου