Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2014

Ο ΤΥΠΟΣ ΓΡΑΦΕΙ....

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ EURODAY

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Πριν από το Πάσχα τα δρομολόγια για ΗΡ

της Μάρως Τσαντήλα
Σε τροχιά υλοποίησης φαίνεται ότι βρίσκεται το deal ΤΡΑΙΝΟΣΕ - COSCO - HP. Πριν από την... Ανάσταση αναμένονται τα πρώτα δρομολόγια. Έντονο το ενδιαφέρον των αγοραστών για ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Rosco. Toν Μάιο οι προσφορές.

Στο τέλος του επόμενου μήνα, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν απρόοπτα, αναμένεται ότι θα ξεκινήσουν τα πρώτα πιλοτικά δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που θα μεταφέρουν προϊόντα της ΗΡ από το terminal της Cosco, στον Πειραιά, στο εργοστάσιο συναρμολόγησης της εταιρείας στην Τσεχία.
Οι επιφυλάξεις για το πότε ακριβώς θα γίνει η έναρξη των δρομολογίων οφείλονται στο γεγονός ότι τα σιδηροδρομικά δίκτυα έξι χωρών θα πρέπει να ευθυγραμμιστούν με τις απαιτήσεις της ΗΡ, κάτι που δεν είναι εύκολο, όπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας στο περιθώριο των εργασιών της εκδήλωσης για το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό πρόγραμμα έρευνας και καινοτομίας Shift2Rail, που διοργάνωσε χθες το ΥΠΟΜΕΔΙ στην Αθήνα.
Ο κ. Ζηλιασκόπουλος εκτίμησε ότι στα τέλη του επόμενου μήνα θα ξεκινήσει πιλοτικά η συνεργασία με δύο δρομολόγια την εβδομάδα. Το δοκιμαστικό αυτό διάστημα θα διαρκέσει τρεις μήνες, πριν ξεκινήσει κανονικά η συνεργασία των δύο εταιρειών.
Η επιτυχία των πιλοτικών δρομολογίων είναι ιδιαίτερα κρίσιμη τόσο για την πορεία ιδιωτικοποίησης της εταιρείας όσο και για την προσέλκυση άλλων πολυεθνικών ομίλων (ZTE, Huawei, Sumsung κ.λπ.) στο πελατολόγιό της, αφού το ενδιαφέρον είναι δεδομένο.
Τα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα χρειάζονται πέντε μέρες για να διανύσουν τα 2.200 χιλιόμετρα της διαδρομής ως την Τσεχία. Οι συρμοί φεύγοντας από τον Πειραιά θα φτάνουν σε 12 ώρες στην Ειδομένη, θα χρειάζονται 8 ώρες για να διέλθουν από την ΠΓΔΜ, ένα 24ωρο για τη διέλευση της Σερβίας και στη συνέχεια θα μπαίνουν στο δίκτυο της Ουγγαρίας και της Σλοβακίας, πριν καταλήξουν στην Τσεχία.

Έντονο ενδιαφέρον για ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΕΕΣΣΤΥ, επιφυλάξεις για ΟΣΕ

Η επιτυχία του συγκεκριμένου εγχειρήματος είναι κεφαλαιώδους σημασίας για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που τρέχει παράλληλα με αυτήν της ΕΕΣΣΤΥ (Rosco). Το ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών για τις δύο εταιρείες είναι σοβαρό και έντονο, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο γενικός γραμματέας του ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Σταθόπουλος, σχολιάζοντας τις επαφές που είχε στο περιθώριο της εκδήλωσης Shift2Rail, στην οποία συμμετείχαν τα μεγαλύτερα ονόματα των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων.
Το ζωηρό ενδιαφέρον των αγοραστών επιβεβαίωναν και άλλες πηγές που επίσης είχαν επαφές με εκπροσώπους των μνηστήρων. Ωστόσο, εκείνο που επισήμαιναν είναι η ανησυχία από την πλευρά των ενδιαφερομένων για το κατά πόσον ο ΟΣΕ θα καταφέρει να ανταποκριθεί επαρκώς στον ρόλο του ως κύριου και διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής της χώρας, στο νέο περιβάλλον που θα δημιουργήσει η αποκρατικοποίηση των δύο, πάλαι ποτέ, θυγατρικών του.

Τον Μάιο οι προσφορές

Οι ενδιαφερόμενοι για τη Rosco και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα κληθούν να καταθέσουν τις δεσμευτικές προσφορές τους τον ερχόμενο Μάιο και αυτό το διάστημα βρίσκονται στη διαδικασία συλλογής στοιχείων για τις δύο εταιρείες.
Υπενθυμίζεται ότι ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν εκδηλώσει η κοινοπραξία μεταξύ των ρωσικών σιδηροδρόμων και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι (SNCF) και το S.C. Grup Feroviar Roman SA (GFR), ιδιωτικής σιδηροδρομικής εταιρείας της Ρουμανίας.
Η κατάθεση προσφορών από τους Ρώσους και τους Γάλλους θεωρείται σχεδόν βέβαιη, ενώ αδιευκρίνιστη παραμένει η θέση της ρουμανικής εταιρείας, ο επικεφαλής της οποίας είχε πρόσφατα προβλήματα με τις αρχές καταπολέμησης της διαφθοράς της χώρας του.
Για την ΕΕΣΣΤΥ το ενδιαφέρον τους έχουν εκδηλώσει το σχήμα RZD - ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η SIEMENS Α.Ε. και η κοινοπραξία της Alstom Transport SA και της DAMCO Energy SA.

Shift2Rail: Tο όραμα για το μέλλον των σιδηροδρόμων στην Ευρώπη

Tο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Shift2Rail, το οποίο φιλοδοξεί να φέρει τον ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο στον 21ο αιώνα, εντάχθηκε στην ατζέντα της ελληνικής προεδρίας και υποστηρίζεται με ιδιαίτερη θέρμη από την Ελλάδα, η οποία φιλοδοξεί μάλιστα η έδρα του προγράμματος να οριστεί στη χώρα μας.
Πρόκειται για ένα ερευνητικό έργο-μαμούθ, ύψους 1,2 δισ. ευρώ, που απευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ερευνητικούς φορείς και πανεπιστήμια και στοχεύει στην ανάπτυξη των καινούριων σιδηροδρομικών τεχνολογιών του 21ου αιώνα.
Το Shift2Rail, το οποίο έχει ορίζοντα ως το 2020 και προϋπολογισμό 1,2 δισ. ευρώ, αποτελείται από πέντε επιμέρους υποπρογράμματα για την έρευνα και την ανάπτυξη τεχνολογικών λύσεων για την αύξηση της χωρητικότητας του σιδηροδρομικού δικτύου, την προηγμένη διαχείριση και τον έλεγχο της κυκλοφορίας, την οικονομία των υποδομών, την ελκυστικότητα και την αειφορία των εμπορευματικών μεταφορών.
Βασικός στόχος του προγράμματος, εκτός των άλλων, είναι να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό των κατασκευαστών της Ασίας, μέσα από την καινοτομία καθώς τα τελευταία χρόνια η εκτόξευση των Ασιατών κατασκευαστών έχει φέρει σε δύσκολη θέση παραδοσιακές εταιρείες του χώρου στην Ευρώπη. Το πρόγραμμα, στο οποίο συμμετέχουν βιομηχανικοί και ερευνητικοί εταίροι από όλη την Ευρώπη, έχει θέσει ως στόχο έως το 2020 την αύξηση της χωρητικότητας του σιδηροδρομικού δικτύου κατά 100% και της αξιοπιστίας των σιδηρόδρομων κατά 50%, αλλά και τη μείωση του κόστους του κύκλου ζωής του σιδηροδρομικού συστήματος κατά 50%.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου