Σε ιδιώτες η συντήρηση του δικτύου του ΟΣΕ. Την ανάθεση της συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου σε ιδιώτες αποφάσισε το υπουργείο Μεταφορών. Το υπουργείο εξουσιοδότησε τον ΟΣΕ στην προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού, ο οποίος θα «βγει στον αέρα» σε 2-3 μήνες.
Ο διαγωνισμός θα προβλέπει την ανάθεση της συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου, σε πανελλαδικό επίπεδο, για διάστημα 5-7 ετών. Ο ΟΣΕ υπολογίζει ότι ο ανάδοχος θα λαμβάνει ετησίως 30-35 εκατ. ευρώ, εφόσον φυσικά κατατεθούν ανταγωνιστικές προσφορές, με δεδομένο ότι το ετήσιο εγκεκριμένο κονδύλι ανέρχεται μεταξύ 40-50 εκατ.
Αυτομάτως δημιουργούνται εύλογα ερωτηματικά εάν η εκχώρηση της συντήρησης σηματοδοτεί «πλεονάζον» προσωπικό, όπερ και σημαίνει διαθεσιμότητα και απολύσεις. «Οχι», υποστηρίζουν αρμόδια υπηρεσιακά στελέχη του ΟΣΕ, τα οποία σημειώνουν ότι «το έργο που θα δοθεί στους ιδιώτες είναι εκείνο που δεν θα μπορεί να καλύψει, με ιδία μέσα, ο Οργανισμός». Στο σημείο αυτό, υπογραμμίζουν ότι, με τις ετήσιες συνταξιοδοτήσεις, το προσωπικό του ΟΣΕ θα μειωθεί 50% σε βάθος πενταετίας, κάτι το οποίο σημαίνει ότι «από το υπάρχον προσωπικό δεν περισσεύει κανένας».
Σχολιάζοντας την απόφαση εκχώρησης της συντήρησης του δικτύου σε τρίτους, το υπουργείο Μεταφορών σχολίασε ότι «η πρόσβαση σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο άριστης κατάστασης κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, καθώς και για τη διαμόρφωση των κατάλληλων συνθηκών για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ».
ΦΩΤΗΣ ΦΩΤΕΙΝΟΣ
.........................................................................................
ΣΥΝΤΟΜΑ Η ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ
Σε ιδιώτες η συντήρηση και ασφάλεια των υποδομών του ΟΣΕ
Της Μαρίας Μόσχου
Σε ιδιώτες θα δοθεί η συντήρηση αλλά και η ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου μέσω σχετικού διαγωνισμού η προκήρυξη του οποίου αναμένεται σε λιγότερο από δύο μήνες από τον ΟΣΕ.
Σε ευρεία σύσκεψη υπό τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μ. Χρυσοχοΐδη αποφασίστηκε ότι η συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής, αποτελεί ζήτημα ύψιστης προτεραιότητας για το Υπουργείο. Στο πλαίσιο αυτό ο ΟΣΕ, ως κύριος και διαχειριστής της υποδομής, θα προχωρήσει άμεσα στην προετοιμασία και προκήρυξη σχετικού διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου, ο οποίος θα αναλάβει το έργο της συντήρησης του δικτύου. Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να αποφασιστεί τόσο ο προϋπολογισμός του έργου όσο και ο χρόνος που θα δοθεί η συντήρηση σε ιδιώτες και μπορεί να κυμαίνεται από 5 έως 10 χρόνια.
Σύμφωνα με πληροφορίες εξετάζεται παράλληλα το ενδεχόμενο το σιδηροδρομικό δίκτυο να «σπάσει» σε δύο εργολαβίες.
«Η πρόσβαση σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο άριστης κατάστασης κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, καθώς και για τη διαμόρφωση των κατάλληλων συνθηκών για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ» τονίζεται από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.
Σήμερα η συντήρηση γίνεται κατά τμήματα με πληθώρα συμβάσεων ενώ σε πολλές περιπτώσεις καταγράφονται σημαντικές καθυστερήσεις.
Δεν είναι τυχαίο ότι περισσότερα από 60 εκατ. ευρώ δαπανήθηκαν μέσα στο 2013 για την αναβάθμιση της ηλεκτροκίνησης και της σηματοδότησης της σιδηροδρομικής γραμμής λόγω των βανδαλισμών, και των κλοπών που γίνονται σε όλο το μήκος της.
Ειδικότερα ήδη ανατέθηκε η ανάταξη της γραμμής Αχαρναί - Τιθορέα συνολικού ύψους 21 εκατ. ευρώ ενώ περίπου 50 εκατ. ευρώ κοστίζει η ανάταξη της ηλεκτροκίνησης τμήματος Αθήνα- Θεσσαλονίκη.
Σημειώνεται ότι το έσοδο του ΟΣΕ από τα τέλη χρήσης υποδομής για το 2013 υπολογίζονται σε περίπου 25 εκατ. ευρώ. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταβάλλει περίπου 19 εκατ. ευρώ.
Στόχος της εκχώρησης της συντήρησης του δικτύου σε ιδιώτες είναι η ελαχιστοποίηση των οχλήσεων στην κυκλοφορία της γραμμής κατά τη συντήρηση, ώστε τα δρομολόγια να πραγματοποιούνται χωρίς καθυστερήσεις και να αποτραπεί η διεκδίκηση ρητρών αποζημίωσης από τους χρήστες (της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή άλλου) σε βάρος του ΟΣΕ.
Εξάλλου η διατήρηση της υποδομής σε άριστη κατάσταση θεωρείται σημαντικό για τον ΟΣΕ, ο οποίος είναι ο διαχειριστής του δικτύου, τα επόμενα χρόνια, αφού αναμένεται κατακόρυφη αύξηση των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών.
Η αύξηση αυτή προέρχεται από την αποκατάσταση των συνδέσεων του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου με τα γειτονικά (διευρωπαϊκός άξονας 10 μέσω Σκοπίων και Σερβίας, διευρωπαϊκός άξονας 22 μέσω Βουλγαρίας) και από την ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού του άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης, που θα αυξήσει κατακόρυφα τη χωρητικότητα της γραμμής. Οι εξελίξεις αυτές αναμένεται ότι θα οδηγήσουν σε:
-Μεγάλο φόρτο βαρέων συρμών.
-Αύξηση της ταχύτητας επιβατικών συρμών.
-Πύκνωση των δρομολογίων υπεραστικών και προαστιακών συρμών.
..............................................................................
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου