Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2013

Ο ΤΥΠΟΣ ΕΓΡΑΨΕ: Η τρόικα αποβίβασε έναν στους δύο εργαζόμενους στον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Αρνητικές συνέπειες στο σιδηρόδρομο και τους σιδηροδρομικούς επέφερε το Μνημόνιο. Σύμφωνα με ισχυρισμούς της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, από το 2010 και έπειτα, οπότε και εφαρμόστηκαν οι επιταγές της τρόικας, καταργήθηκαν 911 χλμ. ενεργού σιδηροδρομικού δικτύου, κυρίως σε Πελοπόννησο και Μακεδονία. Από τα 2.923 χλμ. το 2010, το σιδηροδρομικό δίκτυο συρρικνώθηκε στα 2.012 χλμ. το 2013. Ουσιαστικά, εκτός λειτουργίας τέθηκε το 1/3 του δικτύου.
Αντίστοιχα, τα αρτηριακού τύπου δρομολόγια και τα δρομολόγια της Χαλκίδας (δεν περιλαμβάνονται οι προαστιακοί σιδηρόδρομοι), από 223 ημερησίως το 2010, μειώθηκαν στα 140 το 2013. Η μείωση των δρομολογίων φαίνεται και στον αριθμό των επιβατών, καθώς το 2009 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διακίνησε περί τα 15,4 εκατ. επιβάτες και το 2011 έπεσε στα 13,3 εκατ., σύμφωνα με στοιχεία της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων.
Πέρα από το δίκτυο, δραματικές είναι οι επιπτώσεις στους σιδηροδρομικούς. Σύμφωνα με τους ισολογισμούς των εταιρειών, το προσωπικό του ΟΣΕ (μητρική εταιρεία και νυν ΕΕΣΣΤΥ), το 2012 σε σχέση με το 2009, συρρικνώθηκε 45,08%, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ 48,7% και της ΕΡΓΟΣΕ 43,6%. Για το 2013, οι εκτιμήσεις αναφέρονται σε μείωση προσωπικού 52,17% στον ΟΣΕ, 52% στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και 47% στην ΕΡΓΟΣΕ, σε σχέση με το 2009.
Αντίστοιχα, οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού (μισθοί, επιδόματα, έξοδα κοινωνικής ασφάλισης, λοιπές παροχές) το 2012 σε σχέση με το 2009 μειώθηκαν στον ΟΣΕ 63,6%, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ 68,6% και στην ΕΡΓΟΣΕ 63,3%. Για το 2013, οι εκτιμήσεις αναφέρονται σε πτώση 74% στον ΟΣΕ, 75% στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και 67% στην ΕΡΓΟΣΕ, σε σχέση με το 2009.
«Τα ανωτέρω στοιχεία καταμαρτυρούν, με τον πιο έντονο τρόπο, τις τραγικές συνέπειες της εφαρμοζόμενης πολιτικής, τόσο στο σιδηρόδρομο όσο και στους σιδηροδρομικούς», αναφέρει ο πρόεδρος της ΠΟΣ, Παναγιώτης Παρασκευόπουλος, συμπληρώνοντας ότι «οποιαδήποτε περαιτέρω προσπάθεια μείωσης του προσωπικού, με "δήθεν αξιολόγηση", στερείται κάθε λογικής και δεν εξυπηρετεί το "δημόσιο συμφέρον" που επικαλείται η κυβέρνηση».
Υπενθυμίζεται ότι οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ έχουν μπει στο κάδρο της αξιολόγησης, με ορατό τον κίνδυνο απολύσεων, από τα υπουργεία Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Υποδομών. Μάλιστα, για την ΕΡΓΟΣΕ υπάρχουν εισηγήσεις περί συγχώνευσης με thn Αττικό Μετρό, ενώ για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ φημολογείται ότι η πιθανή απομάκρυνση προσωπικού έχει να κάνει με τις απαιτήσεις των υποψήφιων αγοραστών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου