ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
TΡΑΙΝΟΣΕ: Κέρδη 1,95 εκατ. το 2013, με «κούρεμα» 25,6% στις δαπάνες προσωπικού
Έστω και με πάρα πολλούς αστερίσκους και υποσημειώσεις, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι μια εταιρεία με κέρδη. Μοιάζει απίστευτο, αλλά είναι πραγματικότητα για μια εταιρεία που, το 2009, είχε ζημιές 231,1 εκατ. ευρώ!
Το 2013, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εμφάνισε κέρδη μετά από φόρους 1,95 εκατ., έναντι οριακών κερδών 0,27 εκατ. το 2012.
Που οφείλονται τα κέρδη; Με δεδομένο ότι ο κύκλος εργασιών (δεν συμπεριλαμβάνονται τα ΥΓΟΣ ή αλλιώς, οι άγονες γραμμές των 50 εκατ.) κατήλθε στα 75,7 εκατ., έναντι 82,9 εκατ. το 2012, το προσωπικό της εταιρείας ήταν αυτό που “πλήρωσε το μάρμαρο”.
Για ακόμη ένα χρόνο, επήλθε σημαντική συρρίκνωση των αμοιβών και εξόδων προσωπικού. Έτσι, το 2013 οι δαπάνες προσωπικού ανήλθαν στα 27,3 εκατ., έναντι 36,8 εκατ. το 2012,ήτοι μείωση 25,6%. Στα τέλη του 2013, το προσωπικό της εταιρείας έφτασε τα 800 άτομα, έναντι 877 πριν από δυο χρόνια.
Ανά κατηγορία, τα έσοδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προήλθαν από τις εξής κατηγορίες: Από τα υπεραστικά τρένα 45,2 εκατ., τον Προαστιακό 13,7 εκατ., τα εμπορεύματα 16 εκατ. και τα λεωφορεία 0,6 εκατ. Όλες οι κατηγορίες εσόδων, ακόμα και των εμπορευμάτων, παρουσίασαν πτώση, σε σύγκριση με το 2012.
Όσον αφορά τα έξοδα της εταιρείας, αυτά επιμερίζονται, κυρίως, ως εξής: Προσωπικό 27,3 εκατ., καύσιμα 22 εκατ., συντήρηση τροχαίου υλικού 21,9 εκατ., ενοίκια βαγονιών 18,2 εκατ., τέλη χρήσης 16 εκατ., κ.α.
Ποια είναι τα γκρίζα σημεία; Πρώτον, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται σε καθεστώς φορολογικού ελέγχου για τις χρήσεις 2005-09.
Δεύτερον, υπάρχουν εκκρεμείς δικαστικές υποθέσεις ύψους 46,4 εκατ. και τρίτον, και ίσως κυριότερο, η εταιρεία εμφανίζει συνολικές υποχρεώσεις 882,5 εκατ.
Αυτό σημαίνει ότι τα χρέη προς ΟΣΕ και δημόσιο δεν έχουν διαγραφεί ακόμα, όπερ και εξηγείται γιατί κρατιέται ανοιχτός ο φάκελος των κρατικών ενισχύσεων.
Φώτης Φωτεινός (από metaforesprss)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου