Πράσινο φως από ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΣΕ για την επέκταση του Πραστιακού μέχρι την Κάτω Αχαΐα.
Αποδεκτή έγινε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον ΟΣΕ η πρόταση του Δήμου Πατρέων για τη νότια επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου έως την Κάτω Αχαΐα. Σε διαδοχικές συναντήσεις που είχαν σήμερα το πρωί στην Αθήνα με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο και τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ Παναγιώτη Θεοφανόπουλο, ο Δήμαρχος της Πάτρας Γιάννης Δημαράς , ο Αντιδήμαρχος Έργων Βασίλης Λοτσάρης και ο Ειδικός Συνεργάτης του Δημάρχου Δημήτρης Σαρδελιάνος, παρουσίασαν την πρότασή τους ώστε να μπορέσει να γίνει εφικτή η σύνδεση της Πάτρας με την Κάτω Αχαϊα, με δρομολόγια του Προαστιακού κάτι που αποτελεί αίτημα των κατοίκων της πόλης, αλλά και των κατοίκων της Δυτικής Αχαΐας που θα εξυπηρετούνται από τη συγκεκριμένη γραμμή.
Kατά τη διάρκεια της σύσκεψης, ο κ. Ζηλιασκόπουλος ενημέρωσε τον Δήμαρχο ότι σε εσωτερική μελέτη που έχει γίνει από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταδεικνύεται ότι είναι βιώσιμη η επέκταση του Προαστιακού προς νότο και κατόπιν αυτού αποδέχεται το αίτημα του Δήμου Πατρέων.
Σε ό,τι αφορά δε το σκέλος της συντήρησης της γραμμής και των διαβάσεων και τη δημιουργία στάσεων, που είναι οι προϋποθέσεις για την λειτουργία του Προαστιακού, ο κ. Δημαράς πρότεινε η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου σε συνεργασία με στελέχη του ΟΣΕ να ετοιμάσουν άμεσα τεχνικό δελτίο για ένταξη αυτών των δράσεων στο ΕΣΠΑ για να το καταθέσει ο ΟΣΕ, ώστε να χρηματοδοτηθεί και να υλοποιηθούν άμεσα οι εργασίες της συντήρησης της γραμμής και η δημιουργία των αποβαθρών των στάσεων ώστε η λειτουργία του προαστιακού από Πάτρα μέχρι Κάτω Αχαϊα να μπορέσει να υλοποιηθεί χωρίς προβλήματα.
Οι κκ. Ζηλιασκόπουλος και Θεοφανόπουλος έκαναν αποδεκτή την πρόταση του Δημάρχου και έτσι ξεκινούν οι διαδικασίες προετοιμασίας του τεχνικού δελτίου.
πηγή: thebest.gr
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Δωρεάν wi-fi για 30 λεπτά στον Σταθμό Αθήνας
Πρόσβαση σε δωρεάν ασύρματο Ίντερνετ για 30 λεπτά θα έχουν πλέον οι επιβάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που χρησιμοποιούν τον Σταθμό Αθήνας. Η υπηρεσία Free Wi-Fi hotspot παρέχει δωρεάν ασύρματη πρόσβαση, καλύπτει τους εσωτερικούς χώρους του σταθμού και τις αποβάθρες. Παράλληλα η νέα υπηρεσία πληροφόρησης επιβατικού κοινού Passenger Information Service (PIS) παρέχει τη δυνατότητα στους επιβάτες να πληροφορούνται για τις ώρες άφιξης, αναχώρησης και διέλευσης των αμαξοστοιχιών σε πραγματικό χρόνο. Μέσα από τις οθόνες που έχουν εγκατασταθεί στην είσοδο του σταθμού και στην κεντρική αποβάθρα, θα παρέχονται και πληροφορίες για τις προσφορές της εταιρείας και για νέες υπηρεσίες.
πηγή:kathimerini.gr
«Σκληροί» και «ήπιοι» στο τιμόνι
Χώρος με μεγάλη συνδικαλιστική εμπειρία αλλά και παρελθόν πολυήμερων απεργιακών κινητοποιήσεων είναι αυτός των αστικών συγκοινωνιών και του σιδηροδρόμου.
Παρά το γεγονός ότι στο παρελθόν η συνδικαλιστική γραμμή ειδικά στις συγκοινωνίες, υπήρξε ιδιαίτερα σκληρή, τα τελευταία χρόνια τα ηνία των σωματείων κρατούν συνδικαλιστές, που χαρακτηρίζονται γενικά πιο μετριοπαθείς και συγκρατημένοι.
Σαφώς ο σκληρότερος συνδικαλιστής του χώρου είναι ο Αντώνης Σταματόπουλος, πρόεδρος του Σωματείου Λειτουργίας του μετρό, του μεγαλύτερου πληθυσμιακά σωματείου του μέσου.
Ο ίδιος ένα 24ωρο μετά την επαναλειτουργία του μετρό ύστερα από εννέα ημέρες απεργίας, δέχτηκε το απόγευμα του Σαββάτου για άλλη μια φορά τα πυρά των συναδέλφων του κατά τη διάρκεια της κοινής σύσκεψης των συγκοινωνιακών σωματείων για τη «μαξιμαλιστική τάση» του.
Ο Σταματόπουλος προέρχεται από το ΠΑΣΟΚ. Ωστόσο, στις τελευταίες εκλογές υπήρξε υποψήφιος βουλευτής στη Β΄ Περιφέρεια Αθήνας με την ΑΝΤΑΡΣΥΑ.
Εχει διατελέσει δημοτικός σύμβουλος στο Κερατσίνι, όπου και ζει, ενώ στο παρελθόν ήταν συνδικαλιστής στο Σωματείο Οικοδόμων καθώς εργαζόταν ως μαρμαράς. Στο μετρό εργάζεται ως τεχνίτης από την κατασκευή του, ενώ στα 64 χρόνια του εξακολουθεί να είναι οπαδός της «σκληρής» γραμμής, γεγονός που τον έχει φέρει σε σύγκρουση με άλλους συνδικαλιστές, όπως ο πρόεδρος των ηλεκτροδηγών, Χρήστος Κούκης.
Ο Κούκης, ο οποίος επίσης προέρχεται από την ΠΑΣΚΕ, θεωρείται πιο διαλλακτικός. Ο 40χρονος συνδικαλιστής υπήρξε ένας από τους ιδρυτές του Σωματείου Ηλεκτροδηγών, του οποίου έχει διατελέσει πρόεδρος τις περιόδους 2000-2002, 2006-2008 και σήμερα. Συνάδελφοί του τον περιγράφουν ως πρόσωπου που προτιμά τις υπολογισμένες και αποτελεσματικές κινήσεις και αποφεύγει τα «πυροτεχνήματα».
Στον χώρο του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων είναι ο Βασίλης Σταθούσης, ο οποίος έχει τη στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ υπήρξε παλαιότερα μέλος του ΚΚΕ.
Θεωρείται και αυτός διαλλακτικός, δεν τάσσεται υπέρ των ακραίων αντιδράσεων και -όπως λένε συνάδελφοί του- επιλέγει δυναμικές ενέργειες μόνο όταν πρέπει. Ο Σταθούσης ανήκει στο μόνιμο προσωπικό του πρώην ΗΣΑΠ από το 1980, ενώ έχει διατελέσει πρόεδρος του Σωματείου και το 1985.
Στο τραμ πρόεδρος του Σωματείου των οδηγών είναι ο Χρήστος Καντζάς, ο οποίος προέρχεται από την ΠΑΣΚΕ, αλλά το τελευταίο διάστημα εμφανίζεται να έχει αποστασιοποιηθεί από τον συγκεκριμένο συνδικαλιστικό χώρο και να κινείται προς τα αριστερά. Από τη ΔΑΚΕ προέρχεται ο πρόεδρος του δεύτερου Σωματείου του τραμ, Μιχάλης Γαζής.
Γενικότερα η συνδικαλιστική τάση στο τραμ θεωρείται πιο ήπια, ενώ, όπως έχει δείξει η πρόσφατη ιστορία, οι εργαζόμενοι στο μέσο προχωρούν συνήθως σε κινητοποιήσεις από κοινού με τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο.
Στην ΠΑΣΚΕ ανήκουν και οι τρεις πρόεδροι των μεγάλων συνδικάτων των λεωφορείων και των τρόλεϊ.
Πρόκειται για τον Λεωνίδα Σκούλο, πρόεδρο του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, τον Αποστόλη Ραυτόπουλο, πρόεδρο των τεχνικών της ΕΘΕΛ, και τον Κώστα Νικολακόπουλο, πρόεδρο των εργαζομένων στα τρόλεϊ.
Ο Σκούλος ανέλαβε τα ηνία του Συνδικάτου πριν από περίπου έξι μήνες αντικαθιστώντας τον παλαιό πρόεδρο Μιχάλη Λιαγούρη, ο οποίος με τη σειρά του είχε αντικαταστήσει τον Νίκο Κουλουμπαρίτση όταν αυτός αποχώρησε από την ΠΑΣΚΕ μετά τις μεγάλες κινητοποιήσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς τον Δεκέμβριο του 2010.
Ο πρόεδρος των τεχνικών, Αποστόλης Ραυτόπουλος, δεν έκρυψε ποτέ τις διασυνδέσεις του με τον χώρο του ΠΑΣΟΚ και τον πρόεδρό του, Ευάγγελο Βενιζέλο. Παρά τις κατά καιρούς διαφωνίες του, δεν έχει καταγραφεί σοβαρή σύγκρουση με το κόμμα του.
Ηπιος αλλά μαχητικός περιγράφεται από συναδέλφους του και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Θανάσης Λεβέντης, ο οποίος στις κινητοποιήσεις αυτής της περιόδου έχει αναλάβει τον ρόλο του συντονιστή στη δημιουργία κοινού μετώπου, αποτελώντας και έναν από τους συνδετικούς κρίκους με τη ΓΣΕΕ παρά το γεγονός ότι δεν ανήκει στο ΔΣ της.
Ο Λεβέντης ανέλαβε την προεδρία της Ομοσπονδίας τον Νοέμβριο του 2010 και περίπου έναν μήνα μετά ηγήθηκε της πρώτης μεγάλης αποχώρησης από το ΠΑΣΟΚ, της ΠΑΣΚ Σιδηροδρομικών με μία σκληρή ανακοίνωση.
Αυτήν τη στιγμή διατηρεί τη συνοχή της παράταξης στον σιδηρόδρομο, χωρίς ωστόσο τα μέλη της να έχουν τεθεί υπό την ομπρέλα άλλου κομματικού σχηματισμού.
ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ εφημερίδα Έθνος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου